Επιλεγμένες εκπομπές από το Τρίτο Πρόγραμμα - ΕΡΑ. Έρευνα, παραγωγή, παρουσίαση: Κάτια Καλλιτσουνάκη
Λεπτομέρειες εκπομπής
id
557
Ο PABLO CASALS ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΥΙΤΕΣ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΝΤΣΈΛΟ ΤΟΥ J.S.BACH
2018-12-29 Σαβ.
Απο τη Μουσική τους μαθαίνω τη ζωή τους
Ο PABLO CASALS ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΥΙΤΕΣ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΝΤΣΕΛΟ ΤΟΥ J.S.BACH Το 1890 ο 14χρονος σπουδαστής της Δημοτικής Σχολής της Βαρκελώνης Pablo Casals ανακάλυψε σε ένα μουσικό κατάστημα της πόλης τις 6 Σουίτες για βιολοντσέλο του J.S.Bach στην έκδοση που είχε κάνει το 1866 o Friedrich Grützmacher. ‘’Τις αγόρασα χωρίς να γνωρίζω τίποτα γι αυτές,αλλά μόλις άρχισα να τις παίζω κατάλαβα αμέσως ότι είχα βρεί τη μουσική που μιλούσε στην ψυχή μου’’ είπε αργότερα ο Casals, ο οποίος τις μελετούσε καθημερινά επι 12 χρόνια πριν αρχίσει να τις παρουσιάζει στα ρεσιτάλ του. Ως το τέλος της σταδιοδρομίας του τις προσέγγιζε πάντα με σεβασμό και ταπεινότητα, και δεν τις ηχογράφησε παρά μία φορά,την πρώτη στην ιστορία της μουσικής, την περίοδο 1936-1939 στο Λονδίνο και στο Παρίσι. Από την ιστορική αυτή σειρά ηχογραφήσεων, ο Pablo Casals ακούγεται στην 1η Σουίτα σε σε σολ μείζονα, στην 3η Σουίτα σε ντό μείζονα και στα τρία τελευταία μέρη της 5ης Σουίτας σε ντό ελάσσονα
Ο PABLO CASALS ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΥΙΤΕΣ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΝΤΣΕΛΟ ΤΟΥ J.S.BACH
Το 1890 ο 14χρονος σπουδαστής της Δημοτικής Σχολής της Βαρκελώνης Pablo Casals ανακάλυψε σε ένα μουσικό κατάστημα της πόλης τις 6 Σουίτες για βιολοντσέλο του J.S.Bach στην έκδοση που είχε κάνει το 1866 o Friedrich Grützmacher. ‘’Τις αγόρασα χωρίς να γνωρίζω τίποτα γι αυτές,αλλά μόλις άρχισα να τις παίζω κατάλαβα αμέσως ότι είχα βρεί τη μουσική που μιλούσε στην ψυχή μου’’ είπε αργότερα ο Casals, ο οποίος τις μελετούσε καθημερινά επι 12 χρόνια πριν αρχίσει να τις παρουσιάζει στα ρεσιτάλ του. Ως το τέλος της σταδιοδρομίας του τις προσέγγιζε πάντα με σεβασμό και ταπεινότητα, και δεν τις ηχογράφησε παρά μία φορά,την πρώτη στην ιστορία της μουσικής, την περίοδο 1936-1939 στο Λονδίνο και στο Παρίσι. Από την ιστορική αυτή σειρά ηχογραφήσεων, ο Pablo Casals ακούγεται στην 1η Σουίτα σε σε σολ μείζονα, στην 3η Σουίτα σε ντό μείζονα και στα τρία τελευταία μέρη της 5ης Σουίτας σε ντό ελάσσονα