Επιλεγμένες εκπομπές από το Τρίτο Πρόγραμμα - ΕΡΑ. Έρευνα, παραγωγή, παρουσίαση: Κάτια Καλλιτσουνάκη
Λεπτομέρειες εκπομπής
id
280
122 CLAUDE DEBUSSY ‘’ΠΕΛΛΕΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ’’ : ΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ, Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΜΙΑΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΠΕΡΑΣ ΤΟΥ 20ΟΥ αι.
2014-05-25 Κυρ.
Απο τη Μουσική τους μαθαίνω τη ζωή τους
CLAUDE DEBUSSY «ΠΕΛΛΕΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΑΝΘΗ» : ΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ, Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΜΙΑΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΠΕΡΑΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ Φίλος και θαυμαστής του Debussy, ο συνθέτης και μαέστρος της Ορχήστρας της Opéra Comique, André Messager, ήταν εκείνος που προώθησε το ανέβασμα της πρώτης του όπερας «Πελλέας και Μελισάνθη», βασισμένης στο ομότιτλο συμβολικό δράμα του Βέλγου Maurice Maeterlinck, και εκείνος που διηύθυνε την πρεμιέρα της το 1902, δεχόμενος την αφιέρωσή της από τον Debussy εις ένδειξιν ευγνωμοσύνης. Πώς αντέδρασε η πρωταγωνίστρια σοπράνο Mary Garden στην πρώτη ανάγνωση- ακρόαση του έργου, γιατί ο Maeterlinck απείλησε να ξυλοκοπήσει τον Debussy με το μπαστούνι του και δεν παρέστη στην πρεμιέρα, πώς υποδέχθηκε το κοινό την νεωτεριστική άποψη του συνθέτη για την όπερα, τι έγραψε ο κριτικός Gustave Bret, και τι αντιπροσώπευε τότε για τους νεαρούς συνθέτες, καλλιτέχνες και διανοούμενους του Παρισιού, ο ονειρικός κόσμος του Πελλέα και της Μελισάνθης
CLAUDE DEBUSSY «ΠΕΛΛΕΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΑΝΘΗ» : ΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ, Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΜΙΑΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΠΕΡΑΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ
Φίλος και θαυμαστής του Debussy, ο συνθέτης και μαέστρος της Ορχήστρας της Opéra Comique, André Messager, ήταν εκείνος που προώθησε το ανέβασμα της πρώτης του όπερας «Πελλέας και Μελισάνθη», βασισμένης στο ομότιτλο συμβολικό δράμα του Βέλγου Maurice Maeterlinck, και εκείνος που διηύθυνε την πρεμιέρα της το 1902, δεχόμενος την αφιέρωσή της από τον Debussy εις ένδειξιν ευγνωμοσύνης. Πώς αντέδρασε η πρωταγωνίστρια σοπράνο Mary Garden στην πρώτη ανάγνωση- ακρόαση του έργου, γιατί ο Maeterlinck απείλησε να ξυλοκοπήσει τον Debussy με το μπαστούνι του και δεν παρέστη στην πρεμιέρα, πώς υποδέχθηκε το κοινό την νεωτεριστική άποψη του συνθέτη για την όπερα, τι έγραψε ο κριτικός Gustave Bret, και τι αντιπροσώπευε τότε για τους νεαρούς συνθέτες, καλλιτέχνες και διανοούμενους του Παρισιού, ο ονειρικός κόσμος του Πελλέα και της Μελισάνθης